КАНДИДАТИ НА КПБ ЗА ПРЕЗИДЕНТ И ВИЦЕПРЕЗИДЕНТ
Неделя, 27 Февруари 2011г. 20:27ч.

Комунистическа партия на България издига за президент на Република България проф. Андрей Лазаров Пантев и за вицепрезидент Янаки Боянов Стоилов

Биография на проф. Андрей Пантев

 

Андрей Лазаров Пантев е роден на 26 март 1939 г. в с. Раковица, област Видин.

През 1954 г. завършва гимназия във Видин, след което следва „История“ в СУ ”Св. Климент Охридски”, където се дипломира през 1961 г.

Пантев работи в историческия музей във Видин през периода 1962-1965 г., след което записва редова аспирантура в Софийския университет. През 1967 г. защитава първата си дисертация (доктор), а през 1984 г. става доктор на науките. Специализира в Англия през 1969 г. и в САЩ през 1979 г.

От 1967 до 1974 г. е последователно научен сътрудник и старши научен сътрудник в Института за история при БАН. През 1975 г. е избран за доцент, а през 1985 г. — за професор в Историческия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

През периода 1982-1984 г. Пантев преподава балканска история в САЩ. Бил е гост-професор във Великотърновския университет, Националната художествена академия, Пловдивския университет, УНСС, ЮЗУ и др.

Президент е на Българската асоциация за американистика от 1990 г., а от 1999 г. е председател на гражданското обединение „Св. Георги Софийски“.

Пантев е автор на над 300 публикации на български, английски, руски, испански, немски; около 40 книги, съставител и редактор на исторически сборници и енциклопедии.

През 2002 г. Андрей Пантев получава награда „Голям Платонов Нобел на века“ на Световната академия „Платон“.

Андрей Пантев е депутат в 39-то и 40-то Народно събрание от гражданската квота на Коалиция за България.

В 40-то НС е заместник-председател на ПГ на Коалиция за България, основен представител в Делегация в Парламентарната асамблея на Съвета на Европа, член на Комисия по образование и наука и на Комисия по парламентарна етика.

През 2009 г. е под №7 в листата на Коалиция за България за депутати в Европейския парламент.

Проф. Андрей Пантев е мажоритарен кандидат на Коалиция за България в 4 МИР - Велико Търново за парламентарните избори на 5 юли 2009 година.

Андрей Пантев владее английски език.

 

 

 

 

 

 

 

Янаки Боянов Стоилов е български политик и юрист .

Той е роден на 8 септември 1958 година в Търново. Завършил е право в Софийския университет, където сега е преподавател, доцент по Теория на правото и Политология. Води лекции по обща теория на правото и в Пловдивския университет. Доктор по право. Основният му теоретичен труд е "Държавната власт". Янаки Стоилов е един от авторите на новата Конституция на Република България. Депутат в 36-то, 38-то, 39-то, 40-то и 41-то Народно събрание.

 

 

Коментари
Добавяне на нов Търсене
Гост 2011-02-28 11:07:43

Чудесен избор!
за Янаки Стоилов
Светослав 2011-02-28 15:43:32

Предпочитам Янаки Стоилов за Президент!
Но първо да обещае, че ще инициира референдум за ЕС, и НАТО . А също пускане на варварски затворените реактори на АЕЦ Козлодуй, изграждане на новия АЕЦ-Белене, за енергиен ,икономичски и военен съюз с Русия, Беларус ,Китай и други прогресивни социалистически страни.

Георги 2011-02-28 20:19:33

За референдумите съм съгласен.Не знам само как ще осъществи останалата част от предложенията ти.Колкото до номинациите, мисля, че са достойни кандидатури. Успех и на двамата.
Тодор 2011-03-04 20:51:37

Мисля, че е добро попадение!
теди 2011-03-05 12:49:39

Хубавото е, че и двамата работят за България, за разлика от г-жа Кунева, която вместо да защитава българските интереси, непрекъсното казваше "да" на ЕС. Колкото до комисар Кристалина незнам, докато е правила кариера на запад с какво е допринесла за просперитета на родината си? Отдалече си личи, че ще прокарва само лобистки интереси на тоя или оня, западен или презокеански чичко.
Случаен 2011-03-06 19:40:30

Нямам партийни пристрастия, но за тези кандидатури ще гласувам с удоволствие.
BMKO 2011-03-08 08:32:35

Защо кандидатите ни са членове на БСП,а не на КПБ? Любопитен факт...
BMKO 2011-03-08 08:46:24

(това е въпрос без иронизация)
BMKO 2011-03-08 08:47:10

Иначе наистина видни личности! Смятам,че ще имаме успех с тях!
Отговор на ВМКО
KPB_Admin 2011-03-09 20:02:47

Андрей Пантев никога не е бил член на БСП, той е член на БКП отпреди 1989г. Депутат е от парламентарната група на "Коалиция за България" от така наречената гражданска квота. Янаки Стоилов е от лявото крило във БСП.
KPB_Admin 2011-03-09 20:14:39

От тази гледна точка, моето лично мнение е, че това са силни кандидатури, които със своята ерудиция и интелект са способни да се противопоставят на която и да е от останалите номинации за президент.
Ангел 2011-03-10 15:07:02

С една добра предизборна кампания, успеха е гарантиран.
dinko tenew 2011-03-10 15:16:56

Битката ще е трудна но не и неосъществима
Добромир Иванов 2011-03-10 16:01:16

Наистина ще е трудно, защото в момента ГЕРБЕРИТЕ разчитат само на тоталния полицейски, медиен и икономически натиск върху хората, фалшифицирайки по този начин истинския вот. Но от друга страна ще им бъде много трудно, когато срещу тях застанат некромпрометирани личности. Добър избор на КПБ. Подкрепям напълно и двамата.
Анелия 2011-03-10 19:54:57

Браво! Надявам се най после българина да гласува с разума си, а не за медийни герои и изхабени политици.
Арнаудов 2011-03-10 21:08:27

Има нещо което не разбирам. КПБ издига Пантев и Янаки Стоилов за президент и вице президент, това означава ли, че КПБ ще участва самостоятелно на изборите? Ако не са подкрепени от "Коалиция за България", на КПБ ще и бъде трудно. Убеден съм, че които и кандидати да издигнат от БСП освен Пантев и Стоилов, това ще означава, че следващия президент ще бъде от ГЕРБ.
Витомир 2011-03-10 21:39:24

За съжаление си прав. Най вероятно БСП отнвово ще издигне кандидатури, които собствените им симпатизанти и членове не приемат. Това е и причината да напусна БСП и да не гласувам на последните избори. Пантев е честен човек и е способен да представлява страната със силата на интелекта, а не със мутренско поведение.
Дани 2011-03-11 21:02:58

В нета чета за различни предизборни договорки, включително и за такива между ГЕРБ и БСП, на което не вярвам, но все пак ще е жалко, ако има и частица истина. Много ми се иска все пак хората да направят един разумен избор и да гласуват за хора като Пантев и Стоилов
Рени 2011-03-11 21:49:35

Омръзна ми левицата да издига неизбираеми кандидатури...и съответно да не гласувам за тях. Сега за Пантев и Стоилов ще гласувам.
Избирател 2011-03-11 22:09:29

Искренно се надявам левицата да се обедини и подкрепи тези номинации.
Калоянов 2011-03-11 22:23:04

ДАНО!
Морски 2011-03-11 23:22:41

Пантев е новия президент.
до морски
Николай Стоянов 2011-03-12 12:54:15

Това може да стане, ако най после някой се вслуша в гласа на хората.
Елена Георгиева 2011-03-12 18:01:49

Аз самата не вярвам в това. Досега партийните ръководства се занимават със всичко друго, но не и да се вслушат в гласа на обикновенните хора. Не вярвам и този път това да се промени. Ако това са кандидати само на КПБ, единствените стойностни хора в лявото пространство, няма да имат шанс да се преборят и въпреки, че съм член на БСП няма да гласувам за никои друг.
KPB_Admin 2011-03-16 18:32:20

Напълно е възможно да се случи това, което стана преди парламентарните избори 2009г., никои не чу гласа на обикновенния човек, който освен партиен член е и избирател. Хората предупреждаваха в интернет за загуба на Коалиция за България, но техния глас не се взе под внимание. Те очертаха проблемите и мотивите си да не гласуват за КБ и предварително загубата беше ясна. Прогнозите им бяха изключително точни в редица области.
Андрей Пантев и Янаки Стоилов са кандидатури на КПБ, които партията ще предложи на Коалиция за България. Ако бъдат одобрени, това ще бъде кандидат- президентската двойка на КБ.
Йордан Минчев 2011-03-16 21:15:35

Ако не се приемат искам да прочета мотивите за тяхното неодобрение. Тогава ще преценя за кого да гласувам или дали изобщо ще гласувам.
Аз 2011-03-16 22:29:31

Аз съм една част от така наречения анонимен електорат, които гласува за ГЕРБ на последните избори. Гласувах мажоритарно. Сега съм тотално разочарован. Попаднах случайно на този сайт. За Пантев ще гласувам, защото смятам, че е честен човек и е способен да издигне имиджа на страната. За Георги Кадиев няма да гласувам, за кмет на столична община, защото от неговите изказвания личи, че е изключително корумпиран.Все ми е едно как ще ме определят платените социологически агенции. Аз просто искам да бъда управляван от честни политици мислещи за развитието на държавата. При тази ситуация ми е интересно как ще бъде прогнозиран моя вот от социологигеческите агенции.
От Димитровград 2011-03-20 21:55:56

Уважаеми другари! Издигнатите от Политбюро кандидатури на проф.Андрей Пантев и Янаки Стоилов за президент и вицепрезидент бяха възторжено подкрепени от цялата общинска организация на КПБ-Димитровград,от наши симпатизанти,както и много от нашите съграждани,получили информация от нас и от "Раб.вестник". Блестящият интелект на проф.Пантев и огромната ерудиция на др.Стоилов са много добре известни на цялата наша общественост. Всички ние, димитровградчани, вече сме напълно удовлетворени от чудесните кандидати и силно мотивирани да работим за тяхното избиране.Нашите кандидати са не само точен и мъдър избор на КПБ, те са наистина достойните българи-знаещи и можещи да представляват страната ни и да работят за своя народ.
ОбК на КПБ Димитроград

Буржоазните представители - типично за лъжекомунис
sproletarski 2011-04-02 10:12:40

Като чета за прокапиталистическата активност на Пантев и Стоилов веднага ми сстава ясно интересите на коя класа ще защитават те като евентуални управляващи!
Нищо комунистическо няма в цялата им досегашна дейност - напротив във всичко извършено или казано от тях се долавя ясната апологетика на капитала! Преклонението пред буржоазната демокрация и непризнаване историческата роля на работническата класа определя реакционната щампа в мисленето на двамата.
КПБ е един от заблуждаващите варианти с които се е запасила буржоазията имаща за цел да разедини и дезинформира пролетариата!
НЕ СЕ ПОДВЕЖДАЙТЕ ДРУГАРИ!
Кандидатите за президент
Volvov 2011-04-11 20:52:54

Като член на ЦК и като представител на Общ.К на КПБ гр. Гълъбово гласувах безрезервно за кандидатурите на А. Пантев и Я. Стойлов, защото те са изключително авторитетни и избираеми личности.


Гарга на гарга око не вади
sproletarski 2011-05-12 10:32:06

Има си хас - един от членовете на ЦК да не одобрява себеподобните си! Какви тъпи доводи само - авторитетни и избирателни личности! Политиката, както изтъква Ленин, е само част от класовата борба. От това интересите на коя класа защитава определена политическа партия се вижда и нейната политическа същност.
Доколкото атеизмът е характерен за марксизма, то и двамата кандидати са скарани с него като вярващи! А от религията винаги са имали полза експлоататорските класи. Днес такава класа у нас е буржоазията.
Гарга на гарга око не вади
sproletarski 2011-05-12 10:32:10

Има си хас - един от членовете на ЦК да не одобрява себеподобните си! Какви тъпи доводи само - авторитетни и избирателни личности! Политиката, както изтъква Ленин, е само част от класовата борба. От това интересите на коя класа защитава определена политическа партия се вижда и нейната политическа същност.
Доколкото атеизмът е характерен за марксизма, то и двамата кандидати са скарани с него като вярващи! А от религията винаги са имали полза експлоататорските класи. Днес такава класа у нас е буржоазията.
Гост 2011-05-20 23:19:34

Очудва ме, че човек като Пантев, с такава проамериканска надстройка, може да бъде издигнат от комунистическа партия. Или има нещо сбъркано или комунистическата партия не е комунистическа.
Това е неслучаен умисъл
sproletarski 2011-06-07 10:21:07

Нищо сбъркано няма - просто тази партия, независимо от името, е антикомунистическа!
За това говори цялостната и дейност в услуга на капитала!
Това е неслучаен умисъл
sproletarski 2011-06-07 10:21:36

Нищо сбъркано няма - просто тази партия, независимо от името, е антикомунистическа!
За това говори цялостната и дейност в услуга на капитала!
Таньо Танев 2011-07-28 23:20:25

Бих гласувал с две ръце за кандидати, които стоят на истински леви(социалистически) позиции.
За Пантев бих казал, че не ми е напълно ясен неговия политически профил.
За Стоилов - честен и последователен.
Много ме озадачиха думите изречени от проф. Пантев в Народното Събрание: "Турско робство МОЖЕ БИ Е ИМАЛО"
Добър избор и моя подкрепа
Петър Панайотов 2011-09-09 08:00:58

За кандидатите - твърдо ЗА! Чудя се на критиките по горе, че проф.Пантев изразявал интереси на буржоазията в днешни дни. Нека си спомним времената, когато Георки Кирков е депутат и Работническата партия е имала само 2 депутата. А, и как да се държи проф.Пантев - когато си с вълци, трябва по-вълчи да виеш за да чуят гласа ти. Човек не може да е праволинеен - трябва да отчита условията, за да може да ги промени. Да не би да харесвате Калфин - официално признаване на бяндитската територия Косово под диктата на САЩ, пускането на задържания косовски престъпник Агим Чеку и "европейска активност". Проф.Пантев е човек със собствена, а не отразена светлина. И човек, който знае миналото има поглед към бъдещето.
Коментирай
Име:
Email:
 
Заглавие: